مبعث ، عید شکوفایی خوشبوترین گل هستی، مبارک . . .
نوشته شده توسط : gheirati

 مبعث و باران نور، دستان خسته تاریخ را روشن کرد و طلیعه ایمان بر بلندای انسانیت درخشید.برترین تجلّی خدا در کسوت آفتاب، معراج را زمزمه کرد و برگزیده شد برای خواندن اولین آیات نور:
«إِقْرَاءَ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِیَ خَلَقَ…»

مبعث پیامبر

عید مبعث مبارک

حضرت محمد (ص) در 27 رجب سال چهلم عام الفیل به مقام پیامبری رسیده و از آن پس رسالت خود را آغاز کرده است. به همین این تاریخ در فرهنگ شیعه به نام عید مبعث نام گذاری شده است. بعثت پیامبر نیز شروع دین اسلام و از بین بردن بت پرستی از حجاز بود.

پیامبر اکرم حضرت محمد (ص)، در سن 40 سالگی در غار حرا توسط خداوند به این مقام رسیدند. ایشان در زمانی که در غار حرا مشغول عبادت بودند، خداوند با نازل کردن آیه ای از سوره علق بر ایشان، بعثت را سرآغاز پیامبری حضرت محمد (ص) عنوان کردند. پیامبر این جریان را ابتدا با همسر خود و سپس با پسر عموی خود حضرت علی (ع) در میان گذاشتند. همچنین پس از گذشت سه سال با نزول آیه ( وَأَنذِرْ عَشِیرَتَک الْأَقْرَبِینَ ) که به معنی ( و خویشان نزدیکت را هشدار ده.) می باشد، دیگران را از نبوت خود آگاه کرد.

اولین ارتباط پیامبر با عالم غیب با احساس سنگینی بار عظیم رسالت را که از جانب خداوند توسط جبرئیل به او داده شده بود، همراه بود. حضرت محمد (ص)، که تا آن زمان در هیچ مدرسه ای و در نزد هیچ استادی درس نخوانده بود، به یکباره این وظیفه سنگین به او داده شده بود که از آن زمان تاکنون راهنمای میلیون ها انسان در سراسر جهان بوده و همچنان چراغ هدایت انسان ها را روشن دارد.

آغاز بعثت و آغاز زندگی همراه با آرامش

محمد

بعثت پیامبر اکرم (ص)، برای جامعه بشری و شیعیان حامل پیامد های بسیار خوبی بوده است. از این رو آغاز بعثت باعث شد که:

  • بعثت سبب ایجاد یک تحول بنیادین با دگرگونی اساسی در انسان ها در بخش های مختلف جامعه شد.
  • سبب ایجاد زندگی توأم با آرامش و صلح برای انسان شد.
  • سبب شد تا دین اسلام به دین رحمت و دین صلح و سازش نیز معروف شود، چرا که اولین پیام هایی که بر پیامبر نازل می شد پیام صلح ، پیام آشتی و پیام زندگی جمعی و گروهی بوده است.

بعثت بزرگترین حادثه در تاریخ آخرالزمان جامعه بشریت

یکی از بزرگترین حادثه هایی که در تاریخ جامعه بشریت رخ داده است، مبعث پیامبر اکرم (ص) می باشد. این عید نیز در تاریخ آغاز سرفصل مهمی در همه بخش های جامعه بوده است. در این روز آخرین فرستاده خداوند همراه با کامل ترین دین در کنار برآورده کردن نیاز های فکری و معنوی و سیاسی به نبوت و رسالت رسیده است. همچنین عید مبعث از ایام الله نیز به شمار می رود. 





:: برچسب‌ها: مبعث , عید مبعث , رسول اکرم , ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: